::Aina Farahin::
sweet owner

Navigate : Please touch hover image ❤



Diaries Owner Linkies

Hi Followers :)

contact me ;
facebook|twitter

Super Friend's

Terima Kasih follow :)



Thank You




Song


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


process buat bracess part 3 *final*

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته



okay sebelum tu baca nih dulu...part 1 dan part 2  okayy.done? thenn teruskann baca yg part 3 :) wah..wahh.byk betol naa part2 cik aina nih time nk buat bracess..hahaha :) well..aku nih lain sikit...org nk buat bracess takde nye nk operate bagai..tapi aku? kene operate sbb ada gigi tertanam kat dlm gusi tak keluar2..degilll naaaaa....aihh..haha...okay2.lets story yg sebenar-benarnya time pakai bracess :) okay..time 19.9.2013 pergi hsptl sg buloh sbb nk bkk jahitan.then 23.9.2013 baru lah ke klinik pergigian tanjung garang untuk melaksanakan pembuatan braces..cewah..ayat aku..haha... aku soal aku jawab..baca jgn tak baca :) lagi2 org yg nk pakai bracess tu wajib bacaaa okay? hikhik..

sakit ke tak pakai braces?
x pun...dgn lagaknyaa jawab* hahaha...seriously,time pakai braces tu tak sakit pun....so siapa yg gigi dia tak teratur tu baik buat :) ulang suara tak sakit..tapi lps pakai bracess tu sakit sikit.aku tak tahu kenapa...time tu lah,takleh nk mengunyah....aku rasa kowang boleh tahan kod.come on lah dh besarkan? tahan pun taklehh? cewah! hahaha :) 

kene cabut gigi sekurang-kurangnya berapa?
yang nih aku tak tahu.tp aku rasa berpandukan dkt gigi kowang lah..kalau aku kene cabut tiga..tp ada yg tak perlu dicabut and atleast 4 btg gigi kene cabut..depends gigi kowang lah..sebaik time aku cabut uw dktr cabut sekali time operation..so tak sedarlahh :) hee.takdelah rasa skit cabut gigi..hikhik :)

kosnya mahal tak?
kos? :O aku buat free je weh..sesetengah org buat dkt swasta rite? aku kerajaan..kebanyakkan dowang kata kerajaan kene tunggu lama bagai..aku rasa tak pun..sekejap je :) and kene bayar set berus gigi khas yg pakai braces lah :) tu je.

penjagaannya mcam mana?
okay penjagaannya sgt lah kene teliti..hikhik...lps mkn wajib kene gosok gigi! ulang suara wajib lps mkn gosok gigi! kalau org yg mls and liat nk gosok gigi tu jgn lah pakai bracess ....kang korang kene marah dgn doktor.. :p aku dok pakai braces nih lps mkn je gosok gigi even kat sekolah pun..kalau tak gosok gigi sgtlah tak selesa :( terlekat kat celah2 besi tu ..

mkn apa je sepnjg pakai braces?
kalau aku time first day tu tak leh nk mkn apa2 :( tp my mom buat kan bubur..tu pun boleh mkn siki2 jeh..hmm.thanks mummy! :* hari ketiga or keempat dh boleh mkn nasi dgn sup sayur :) hikhik.nih ponn ada rasa sakit2 lagi..em.em.

the end..aku rasa tu je kod yg selalu soalan2 terngiang-ngiang dlm kepala otak aku time mula2 nk buat braces.so kalau ada  soalan pape just tanyer kat chat box okay? tapi tapi buat masa skrg aku dh kurang online..hm.hm :( tp ada tindak bls lah...spm dh nk dkt nihh..wish me luck guys! :)  So? lps baca nih rasa nk buat tak? buat lah :) sakit sementara je tuu :) always think positif.. salam. bye :*

xoxo,
AFA